Please reload

Poslední

Rychlá polévka z brokolice a květáku

March 10, 2017

1/1
Please reload

Zajímavé

Jaký typ diety je pro vás ten pravý?

13.11.2018

Rozhodli jste se shodit nějaké to kilo a tápete, jaký typ diety je pro Vás vhodný? Diet existuje nepřeberné množství. Některé více či méně účinné, některé velice nezdravé a drastické, někdy s velice vtipnými názvy a valná většina s pouze dočasným efektem. Proto již samo slovo dieta v mnoha vyvolá spíše nepříjemné pocity než to, že byste se snad na tuto dietu těšili a drželi ji doživotně. Výjimkou jsou snad jen diety navržené s ohledem na konkrétní onemocnění. Osobně namísto slova dieta raději používám název stravovací plán. Pokud už se rozhodnete, že do nějaké té diety půjdete, nastává problém, jakou si zvolit. Raději jít do té, co drží sousedka, tedy proteinové, nebo talířkové, na které kolega v práci zhubnul do nových kalhot? Nakonec se rozhodnete, že nebudete šetřit a zainvestujete do „superdiety“, která má zaručený úspěch u všech. A, ouha....., po měsíci přísného režimu zhubnete sotva kilo. Lámete si hlavu jak je to možné když sousedka po ní zhubla za měsíc 4 kila. Není to fér, řeknete si. Opravdu není. Sousedka má totiž jiné genetické vlohy, tedy jinou DNA, než vy. Mnohem lépe toleruje, ba dokonce potřebuje, sacharidy, což je dáno jejími geny. Navíc nemusí mít předpoklady k jojo efektu. Jedna z věcí, kterou v jídelníčcích svých klientů řeším, je nastavení poměru makroživin. Jinými slovy - kolik sacharidů, tuků a bílkovin by měli mít, aby jejich hubnutí bylo co nejefektivnější a oni sami se na jídelníčku cítili co nejlépe. Existují všeobecná doporučení jak by to mělo být, ale za svou praxi jsem zjistila, že toto je věc se kterou se dá vcelku dobře „kouzlit“ . Lidé nejsou totožní, proto i když budou dva lidi mít stejnou výchozí váhu, pohlaví, věk, výšku, stejně nastavený jídelníček a mít stejný energetický výdej, budou hubnout rozdílně. Velkou výhodou nutrigenetického testu NutraFitness DNAod LifeTestu je, že kromě mnoha jiných věcí jsou z vaší DNA v laboratoři schopni zjistit, jaký poměr makroživin je pro váš organismus ideální. Tedy při jakém nastavení stravovací strategie se bude cítit vaše tělo nejlépe. Pak už stačí jen upravit kalorický příjem dle vašeho cíle a můžete začít. Já osobně celý život jedu spíše na sacharidech, což se mi z testu potvrdilo. Můj organismus na sacharidy reaguje dobře. Z toho vyplývá, že vyvážený jídelníček s podílem sacharidů i 60% mi bude sedět lépe než jídelníček s vysokým podílem bílkovin. Mé zkušenosti s některými klienty toto mohu jen potvrdit. Když jsem sacharidy ve svém jídelníčku výrazně omezila, nejen že se váha příliš nehýbala, jak bych si přála, ale navíc jsem se necítila psychicky dobře. Genům zkrátka nejde poručit.

 

 

 

 

Sdílet na Facebook
Please reload

sledovat