© Powered by BT

Please reload

Poslední

Rychlá polévka z brokolice a květáku

March 10, 2017

1/1
Please reload

Zajímavé

Ne dietám! Volte zdravý životní styl!

18.05.2017

 

Dneska mě mile potěšila má nová klientka, která byla naprosto nadšená ze sestaveného jídelníčku na redukci hmotnosti a divila se kolik, že jídla to může jíst. Že má v jídelníčku své milované banány, kefírové mléko, luštěniny, banánové lívance a dokonce i jednou týdně hořkou čokoládu.

Osobně nevidím smysl v držení striktních diet, kdy se týráte hlady, tečou vám sliny při pohledu na reklamu na čokoládu a jste celý nervní a nemůžete se dočkat toho, až ta příšerná dieta skončí. Sice zhubnete svých 5 či 10 kilo ale počítate dny až se konečně budete moct naládovat tím co máte rádi. A ano, budete se ládovat znova dokud to opět nenaberete zpět a budete se velmi divit jak rychle to bude zpátky i s bonusem navíc. Ne, to opravdu smysl nemá! Smysl má změnit přístup ke stravě, dozvědět se proč není zdravé snídat rohlík s vlašákem, co to dělá vašemu tělu a proč se po guláši z kližky cítíte na to si jít na hodinku dáchnout. No nedivte se, když to vašemu tělu dá mnoho práce rozložit tu tukovou nálož na mastné kyseliny, které se musí dopravit tam kde jsou zapotřebí nebo uložit na horší časy do tukových zásob. To je samozřejmě zjednodušeně řečeno.

Velký problém vidím v tom, že mnoho lidí neví co je zdravá strava a jak ji chutně připravit. Čerpají z článků na Internetu, kde většinou zdravá dieta je příšerná hladovka nebo z reklam, kde za skvělou snídani považují Bebe dobré ráno, nebo různé cereálie nacpané cukrem v tom lepším případě, v tom horším glukozovo-fruktozovým sirupem a mraky dalších věcí, kterým běžný člověk nemůže vůbec rozumět co se za nimi skrývá. Zdravá strava přitom není žádná věda ani zdravý životní styl! K obojímu je zapotřebí přistupovat jednoduše, se zdravým rozumem a především s láskou ke svému tělu, kterému chceme udělat dobře aby nám sloužilo ve zdraví dlouhá léta.

 

 

Zde je seznam pro mě nejdůležitějších zásad zdravého životního stylu:

 

1. Snídejte

Snídaně je základ dne. Na tu bychom neměli zapomínat nikdy! Sladká nebo slaná, hlavně nějaká! Vyzkoušejte například banánové lívance, vločkové varianty s mlékem či jogurtem, ovocem, ořechy. Nebo kvalitní žitný chléb s rychlou vajíčkovou pomazánkou z vejce a lučiny. Je prokázáno, že vynechávání snídaně zpomaluje bazální metabolismus a podporuje ukládání tuku v těl.

 

2. Jezte pravidelně

Snažte se zachovat pravidelnost v jídlech. To, že si řeknete, budu jíst jednou denně a zhubnu je naprostý nesmysl. Jediné čeho tím dosáhnete je, že si hladověním zpomalíte metabolismus a tělo začne ukládat tuky i z mála co přijmete. Nebo druhý extrém je, že si hladověním způsobíte vlčí hlad a pak doslova vyluxujete na co přijdete. Konzumujte minimálně 3 porce jídel denně. 

 

3. Přemýšlejte nad tím co jíte

Otočte občas etiketu svého oblíbeného výrobku a přečtěte si co obsahuje. Opravdu je nutné kupovat párky s obsahem glukozo-fruktózového sirupu? Musí být v těch sušenkách palmový tuk? Myslíte, že ovocný jogurt je vážně lepší než když si koupíte kvalitní bílý a přidáte do něj domácí marmeládu či čerstvé ovoce? Opravdu to není velká věda, chce to jen trochu selského rozumu a nevěřit každé reklamě. Vybírejte potraviny, které neobsahují zbytečně moc ingrediencí navíc a vyhýbejte se polotovarům. Upřednostňujte kvalitu nad kvantitou.

 

4. Hodně pijte

Omýlá se to pořád dokola, pijte, pijte a pijte! Vodu, neslazené nápoje, čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, minerální vody. Vaše tělo je tvořeno z 60 - 70% vodou a potřebuje být dostatečně hydratováno. Pivo, víno ani jiný alkohol se do pitného režimu opravdu nepočítá!

 

5. Hýbejte se

Není potřeba se rovnou zapsat v nejbližším fitness centru pokud nejste nadšenci cvičení. Stačí zařadit jakýkoliv pohyb co vám je nejbližší. Jízda na kole, plavání, svižné procházky, tanec....nebo bydlíte v sedmém patře? Tak místo výtahu choďte po schodech. Dělejte cokoliv, hlavně se hýbejte a nezapomeňte k tomu vést i své děti!

 

6. Myslete pozitivně

I přesto, že to zní jako klišé, pozitivní přístup k životu dělá divy. Nenadarmo se říká, že s úsměvem jde všechno líp. Vaše mysl se naladí na pozitivní vlnu, která vám do života bude přinášet více pozitivních věcí. A pokud jste na tom vážně mizerně a přijde vám, že opravdu nic pozitivního najít nemůžete, tak si vzpomeňte, že máte dvě ruce, dvě nohy, střechu nad hlavou a co jíst a že na světě je mnoho lidí, co nemá ani to!

 

7. Dostatečně spěte

Dostatečný spánek má pozitivní vliv na fungování mozku, paměť, správnou funkci hormonů, především růstového hormonu a také na duševní pohodu a regeneraci. Délka spánku je individuální. Někomu stačí hodin 6,někdo potřebuje 8. Zkuste si 10 minut před spaním trochu zarelaxovat, zavřete oči a soustřeďte se jen na svůj dech. S každý výdechem nechte odejít všechny starosti. A vypněte si na noc mobilní telefon :-) .

 

8. Mějte se rádi

K tomu asi není co dodat. Jste pro sebe jediným člověkem, se kterým budete celý život 24h denně, tak se naučte mít se rádi a být na sebe hodní! Občas se odmněňte, nechte se hýčkat a sami sebe trochu rozmazlujte.

 

 

 

 

Sdílet na Facebook
Please reload

sledovat