5 důvodů proč pít po tréninku protein




Protein, protein a zase ten protein. Pijí ho profesionální sportovci, rekreační sportovci, ti co zkoušejí rychle zhubnout i ti co pouze nestíhají pravidelně kvalitně jíst. Zpravidla se doporučuje pít proteinové nápoje po tréninku. Pokud Vám uniká smysl toho, proč? Zde je pět důvodů, proč byste si ho příště po tréninku měli dát i Vy.


1. Oprava a budování svalových vláken

Pokud máte náročné tréninky, hrozí, že vaše svalová vlákna budou příliš poškozena. Pro opravu a budování svalových vláken jsou zapotřebí aminokyseliny, které jsou obsaženy v bílkovinách. Pro ty co neznají rozdíl mezi aminokyselinami a bílkovinami, rozdíl v tom není. Bílkovina je řetězec, který obsahuje minimálně 100 aminokyselin.


2. Hodně bílkovin, málo kalorií

Proteinové nápoje jsou koncentrovaným zdrojem bílkovin s relativně nízkou energetickou hodnotou. To je důvod, proč pití proteinových nápojů je oblíbené i v dietě.


3. Lepší vstřebatelnost

Proteinové nápoje obsahují již zpracované bílkoviny. Díky tomu jsou pro tělo lépe vstřebatelné a využitelné. Po tréninku je v krev v těle převážně ve svalech. Pro správné trávení a následné využití živin je potřeba aby byla krev v trávícím traktu. Z tohoto důvodu je vhodné pít po tréninku protein, který je pro tělo lehce stravitelný, namísto toho abyste si dali plátek masa.


4. Lepší regenerace

Pokud zvolíte po cvičení proteinový nápoj s obsahem sacharidů, nebo si do něj přidáte banán, hodně urychlíte regeneraci vašeho těla. Výzkumy dokazují, že směs bílkovin a sacharidů po tréninku, je nejlepší způsob jak podpořit regeneraci.


5. Vhodné i pro vegany

Pokud jste z jakéhokoliv důvodu vegan, existuje i široká škála veganských proteinových nápojů. Například konopný, hráškový, quinoový apd.





Zajímavé
Poslední
Archiv
hledat
sledovat
  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon

© Powered by BT