Kroupy, potravina našich prababiček


Také znáte tu říkanku: Hrách a kroupy, to je hloupý, to my máme každý den, ale vdolky z bílé mouky jenom jednou za týden?

Kde jsou ty doby kdy byly kroupy součástí každodenního jídelníčku, nebo aspoň občas v jídelníčku byly a potraviny z bílé mouky se konzumovaly jen výjimečně. Sami si vzpomeňte kdy jste kroupy naposledy měli?

Přitom je to skvělá potravina, bohatá na křemík, který posiluje šlachy, vazy a chrupavky. Zpevňuje cévy, vlasy a nehty. Dále kroupy obsahují vitaminy skupiny B, vitamin E, vápník, fosfor, hořčík, draslík, měď, selen, zinek, mangan a rovněž i omega 3 a omega 6 nenasycené mastné kyseliny.



Mezi benefity ječných krup patří:


- Podpora trávení a střevní peristaltiky

- Zrychlení metabolismu

- Zlepšení pružnosti vazivové tkáně

- Zlepšení činnosti jater a žaludku

- Zmírnění křečových žil

- Detoxikace

- Snížení LDL cholesterolu

- Optimalizace krevního cukru


Navíc je to potravina velice snadná na přípravu. Stačí kroupy propláchnout a vařit minimálně půlhodiny ve vodě. Rovněž je to i potravina levná. 500g ječných krup pořídíte za cenu od 13 Kč, v bio kvalitě cca za 25 Kč. Konzumovat je můžete téměř s čímkoliv.


Mé oblíbené recepty s ječnými kroupami jsou:

Kroupy s kořenovou zeleninou nebo kroupové rizoto s chorizem


Výborné jsou i kroupy vařené jen s hrachem či fazolemi. Pokud si rádi dopřejete, posypte si kroupy kousky orestované anglické slaniny a cibulkou.

Zajímavé
Poslední
Archiv
hledat
sledovat
  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon

© Powered by BT