© Powered by BT

Please reload

Poslední

Rychlá polévka z brokolice a květáku

March 10, 2017

1/1
Please reload

Zajímavé

Kroupy, potravina našich prababiček

28.04.2017

 

 

Také znáte tu říkanku: Hrách a kroupy, to je hloupý, to my máme každý den, ale vdolky z bílé mouky jenom jednou za týden?

Kde jsou ty doby kdy byly kroupy součástí každodenního jídelníčku, nebo aspoň občas v jídelníčku byly a potraviny z bílé mouky se konzumovaly jen výjimečně. Sami si vzpomeňte kdy jste kroupy naposledy měli?

Přitom je to skvělá potravina, bohatá na křemík, který posiluje šlachy, vazy a chrupavky. Zpevňuje cévy, vlasy a nehty. Dále kroupy obsahují vitaminy skupiny B, vitamin E, vápník, fosfor, hořčík, draslík, měď, selen, zinek, mangan a rovněž i omega 3 a omega 6 nenasycené mastné kyseliny.

 

 

Mezi benefity ječných krup patří: 

 

- Podpora trávení a střevní peristaltiky

- Zrychlení metabolismu

- Zlepšení pružnosti vazivové tkáně

- Zlepšení činnosti jater a žaludku

- Zmírnění křečových žil

- Detoxikace

- Snížení LDL cholesterolu

- Optimalizace krevního cukru

 

Navíc je to potravina velice snadná na přípravu. Stačí kroupy propláchnout a vařit minimálně půlhodiny ve vodě. Rovněž je to i potravina levná. 500g ječných krup pořídíte za cenu od 13 Kč, v bio kvalitě cca za 25 Kč.  Konzumovat je můžete téměř s čímkoliv.

 

Mé oblíbené recepty s ječnými kroupami jsou:

Kroupy s kořenovou zeleninou nebo kroupové rizoto s chorizem

 

Výborné jsou i kroupy vařené jen s hrachem či fazolemi. Pokud si rádi dopřejete, posypte si kroupy kousky orestované anglické slaniny a cibulkou.

Sdílet na Facebook
Please reload

sledovat